Ćwiczenie przygotowała: Krystyna Wiatr-Soja – fizjoterapeuta, pedagog


1.Obszar rehabilitacji:

– integracja sensoryczna

2.Cel ćwiczeń:

– zdolność do adekwatnego odczytywania obrazu
– spostrzeganie nowych elementów na obrazku, zmian ich ułożenia
– zdolność do określania różnic i podobieństw między obrazkami
– spostrzeganie stałości kształtu
– spostrzeganie figury, tła
– spostrzeganie relacji przestrzennych
– zdolność do oceny położenia różnych obiektów względem siebie
– wyrażanie emocji
– wyciszenie organizmu

3.Przykładowe ćwiczenia:

– Dziecko obserwuje widoki.
– Proszę by wybrało ten, który mu się najbardziej podoba.
– Zapytaj dziecko, dlaczego wybrało ten a nie inny widok.
– Poproś, by kolejno opowiedziało widoki, czym się różnią, które są podobne do siebie i dlaczego.
– Zwróć uwagę na kolor, wysokość zachodzącego słońca, kolor chmur i różnic między widokami.
– Spróbuj z dzieckiem zrobić zdjęcia na spacerze np. kwiatów, krajobrazu  np. nad morzem, w lesie, na łące…
– Oglądając w domu zdjęcia z dzieckiem, przywołaj wspomnienia ze spaceru – poproś dziecko by powiedziało jak się wtedy czuło, czy podobał się spacer, co chciałoby dodać do spaceru a czego np. uniknąć. Pomóż dziecku nazywać emocje.

Miłej zabawy !

„Zachód słońca, chmury, woda …”