Ćwiczenie przygotowała: Aleksandra Janecka – surdopedagog, logopeda


1.Obszar rehabilitacji:

– percepcja słuchowa
– motoryka mała.

2.Cel ćwiczeń:

– identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,
– uwaga i pamięć słuchowa,
– stymulacja dotykowa.

3. Potrzebne materiały:

8 pojemników oklejonych i z produktami spożywczymi w środku.

W części 1 ćwiczenia „Memory słuchowe” znajduje się wykaz potrzebnych materiałów do oklejenia pojemników i przykładowe produkty spożywcze do wsypania do pojemników.

4. Opis ćwiczenia:

1Okleić pojemniki, również dno, żeby nie było widać co jest w środku. Wsypać produkty spożywcze do pojemników, tak aby tworzyły pary. Zakręcamy pojemniki – zdjęcie 1, 2.

2. Ustawiamy przed dzieckiem po jednym pojemniku z pary, pozostałe pojemniki ustawiamy z boku po stronie prawej, jeżeli dziecko jest praworęczne lub z lewej strony, jeżeli dziecko jest leworęczne – zdjęcie 3.

3. Dziecko potrząsa pojemnikami przy uchu rozpoznaje dźwięk i dobiera pary- zdjęcia 4, 5.

3. Odkręca nakrętki pojemników i sprawdza czy tworzą parę tzn. czy w pojemnikach jest taki sam produkt – zdjęcie 6.

Nagradzamy dziecko pochwałą, brawami po wykonaniu ćwiczenia – zdjęcia 4, 5, 6, 7.

4. Następnie dziecko wykonuje ćwiczenie po stronie lewe. Lewą ręką podnosi pojemniki do lewego ucha i rozpoznaje dźwięki.

Życzę pomysłowości i dobrej zabawy 🙂

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6

„Memory słuchowe – cz. II”