Ćwiczenie przygotowała: Izabela Leszczuk – logopeda, pedagog
Dzisiejsza propozycja to zabawa stymulująca rozwój mowy dla najmłodszych. Podczas kształtowania się mowy, istotną rolę pełnią ,,wyrażenia dźwiękonaśladowcze”. Służą one do komunikacji oraz werbalizowania pierwszych wyrazów i zdań, których dziecko jeszcze nie wypowie. Jest to naturalny etap w rozwoju. Z czasem, dźwięki będą zastępowane właściwymi słowami.
Do rozwijania mowy dziecka można wykorzystać rymowany wierszyk:
CO MÓWIĄ ZWIERZAKI?
Co mówi bocian, gdy żabę zjeść chce?
Kle kle kle
Co mówi żaba, gdy bocianów tłum?
Kum kum kum
Co mówi kaczka, gdy jest bardzo zła?
Kwa kwa kwa
Co mówi kotek, gdy mleczka by chciał?
Miau miau miau
Co mówi kura, gdy znosi jajko?
Ko ko ko
Co mówi kogut, gdy budzi w kurniku?
Ku ku kukuryku
Co mówi koza, gdy jeść jej się chce?
Mee mee mee
Co mówi krowa, gdy brakuje jej tchu?
Mu mu mu
Co mówi wrona, gdy wstaje co dnia?
Kra kra kra
Co mówi piesek, gdy kość zjeść by chciał?
Hau hau hau
Co mówi baran, gdy jeść mu się chce?
Bee bee bee
Co mówi ryba, gdy powiedzieć chce?
Nic! Przecież ryby nie mają głosu.
Obrazki można segregować, liczyć, dokładać do pozostałych oraz układać sekwencje. W ten sposób stymulujemy rozumienie i mowę dziecka oraz kształtujemy słuch fonemowy.
Zamieszczone obrazki stanowią inspirację do ćwiczeń. Można je wydrukować – warto podkleić je na tekturce lub zalaminować – będą trwalsze (zdjęcia 10- 15).
Życzę Wam wspaniałej zabawy 🙂













