Ćwiczenie przygotowała: Aleksandra Janecka – surdopedagog, logopeda
1.Obszar rehabilitacji:
– percepcja słuchowa
– motoryka mała.
2.Cel ćwiczeń:
– identyfikowanie i różnicowanie dźwięków,
– uwaga i pamięć słuchowa,
– stymulacja dotykowa.
3. Potrzebne materiały:
– kartki kolorowego papieru,
– nożyczki, klej lub taśma klejąca,
– 4 pojemniki z zakrętkami,
– sypkie produkty spożywcze – zdjęcie 1.
4. Opis ćwiczenia:
1. Okleić pojemniki, również dno, żeby nie było widać co jest w środku. Na kartki wysypać produkty spożywcze np. makaron, groch, kaszę, można wykorzystać też koraliki drewniane, szklane. Do pojemników wsypujemy te same produkty. Wybieramy takie, które pozwolą na uzyskanie różnych dźwięków – zdjęcie 2.
2. Dziecko pomaga nasypać produkty do pojemników, potrząsając przy uchu – poznaje dźwięk – zdjęcie 3.
3. Zadaniem dziecka jest zapamiętać dźwięk i dopasować do odpowiedniego produktu. Stymulujemy uwagę i pamięć słuchową obustronnie. Dziecko prawą ręką podnosi pojemniki i potrząsa pojemnikiem przy uchu prawym. Nagradzamy dziecko pochwałą, brawami po wykonaniu ćwiczenia – zdjęcia 4, 5, 6, 7.
4. Następnie dziecko wykonuje ćwiczenie po stronie lewej. Lewą ręką podnosi pojemniki do lewego ucha i rozpoznaje dźwięki.
Życzę pomysłowości i dobrej zabawy 🙂






