Ćwiczenie przygotowała: Krystyna Wiatr-Soja – fizjoterapeuta


1. Obszar rehabilitacji:

– motoryka  mała,

– integracja sensoryczna.

2. Cel ćwiczeń:

– rozpoznawanie, przyporządkowanie klamerek do cyfr;

– przygotowywanie ręki do rysowania, pisania,

– siła palców i koordynacja – zabawa wymaga siły i koordynacji kciuka oraz dwóch pierwszych palców,

– stopniowanie nacisku przy otwieraniu klamerki wzmacnia mięśnie palców i dłoni angażując również nadgarstek,

– rozwijanie planowania motorycznego,

– rozwijanie koordynacji oko – ręka,

– różnicowanie wzrokowe.

3. Przykładowe ćwiczenia:

,,Klamerki”

Potrzebne rzeczy:

   – klamerki różnego koloru,

   – zwykłe tacki, plastikowe lub papierowe,

   – kolorowe mazaki, którymi napiszemy cyfry.

Miejsce:

– wygodne przy stole.

Zadania:

Połóż na stole tacki, klamerki i mazaki.

– opiekun lub dziecko wpisuje mazakiem na tacce cyfry,

– posegreguj klamerki na kolory,

– opiekun lub dziecko wpisuje mazakiem na tacce cyfry,

– przypinamy tyle klamerek w danym kolorze ile wskazuje cyfra,

– z pomocą lub samodzielnie zliczamy zdejmowane z tacki klamerki,

– segregujemy na poszczególne kolory i liczymy ile dany kolor ma klamerek, określając, który kolor ma najwięcej, a który najmniej,

– łączymy klamerki – robimy węże z każdego koloru, zliczamy, ile klamerek zawiera wąż, który jest najdłuższy, a który najkrótszy,

– robimy konstrukcję przestrzenną według swojego pomysłu,

– opiekun przypina klamerki na tacce według  wymyślonego wzoru, dziecko wykonuje taki sam wzór na drugiej tacce,

– wymyślamy inne zadania – własne pomysły.

Życzę miłej zabawy.

„Klamerki”