Ćwiczenie przygotowała: Krystyna Wiatr-Soja – fizjoterapeuta
1. Obszar rehabilitacji:
– motoryka mała,
– integracja sensoryczna.
2. Cel ćwiczeń:
– rozpoznawanie, przyporządkowanie klamerek do cyfr;
– przygotowywanie ręki do rysowania, pisania,
– siła palców i koordynacja – zabawa wymaga siły i koordynacji kciuka oraz dwóch pierwszych palców,
– stopniowanie nacisku przy otwieraniu klamerki wzmacnia mięśnie palców i dłoni angażując również nadgarstek,
– rozwijanie planowania motorycznego,
– rozwijanie koordynacji oko – ręka,
– różnicowanie wzrokowe.
3. Przykładowe ćwiczenia:
,,Klamerki”
Potrzebne rzeczy:
– klamerki różnego koloru,
– zwykłe tacki, plastikowe lub papierowe,
– kolorowe mazaki, którymi napiszemy cyfry.
Miejsce:
– wygodne przy stole.
Zadania:
Połóż na stole tacki, klamerki i mazaki.
– opiekun lub dziecko wpisuje mazakiem na tacce cyfry,
– posegreguj klamerki na kolory,
– opiekun lub dziecko wpisuje mazakiem na tacce cyfry,
– przypinamy tyle klamerek w danym kolorze ile wskazuje cyfra,
– z pomocą lub samodzielnie zliczamy zdejmowane z tacki klamerki,
– segregujemy na poszczególne kolory i liczymy ile dany kolor ma klamerek, określając, który kolor ma najwięcej, a który najmniej,
– łączymy klamerki – robimy węże z każdego koloru, zliczamy, ile klamerek zawiera wąż, który jest najdłuższy, a który najkrótszy,
– robimy konstrukcję przestrzenną według swojego pomysłu,
– opiekun przypina klamerki na tacce według wymyślonego wzoru, dziecko wykonuje taki sam wzór na drugiej tacce,
– wymyślamy inne zadania – własne pomysły.
Życzę miłej zabawy.














