Ćwiczenie przygotowała: Paulina Kornecka – fizjoterapeuta


Obszar rehabilitacji:

– motoryka duża.

Cel:

– poprawa ogólnej sprawności fizycznej,

– polepszenie koordynacji ruchowej,

– planowanie motoryczne,

– dynamika ruchu

– kontrolowanie poczucia czasu i przestrzeni, pamięć ruchowa.

Wykonanie ćwiczenia:

– zbuduj tor przeszkód wykorzystując różne pomoce,

– ustal początek i koniec toru,

– wytłumacz dziecku na czym będzie polegało zadanie,

– przygotuj stoper.

Moja propozycja:

– przybory: pachołki, woreczki, miski, szarfy, kręgiel, piłka,

– na hasło ,,start” dziecko chwyta woreczek pokonując jak najszybciej tor przeszkód – wrzuca woreczek do miski znajdującej się na końcu i wraca po kolejny woreczek. Koniec czasu jest momentem wrzucenia przez dziecko ostatniego woreczka,

– dla uatrakcyjnienia zadania można modyfikować tor dodając szarfy, w które można wskoczyć np. raz prawą, raz lewą nogą, dzięki rozstawieniu w większej odległości pachołków dziecko może biec równocześnie kozłując piłkę, na końcu toru możemy ustawić kręgiel, w który dziecko będzie celować woreczkiem,

– ważna jest dynamika ćwiczenia, motywuj dziecko mierząc czas i za każdym razem próbując pobić rekord, można zorganizować zawody jeśli ćwiczy więcej niż jedno dziecko 🙂

– dziecko może wykonywać bieg najpierw przodem, tyłem lub rozpoczynać bieg przodem i wracać tyłem.

Proponowane przybory możesz zastąpić innymi przedmiotami dostępnymi w domu np. zamiast pachołków można ustawić butelki z wodą, zamiast szarfy kawałek materiału, na który dziecko ma wskoczyć.

Na zdjęciach przedstawiam propozycję toru. (Zdjęcie 1, 2, 3, 4).

Pokażcie swoje pomysły! 🙂

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
„Koordynacyjny tor przeszkód”