Ćwiczenie przygotowała: Paulina Kornecka – fizjoterapeuta
Obszar rehabilitacji:
– motoryka duża.
Cel:
– poprawa ogólnej sprawności fizycznej,
– polepszenie koordynacji ruchowej,
– planowanie motoryczne,
– dynamika ruchu
– kontrolowanie poczucia czasu i przestrzeni, pamięć ruchowa.
Wykonanie ćwiczenia:
– zbuduj tor przeszkód wykorzystując różne pomoce,
– ustal początek i koniec toru,
– wytłumacz dziecku na czym będzie polegało zadanie,
– przygotuj stoper.
Moja propozycja:
– przybory: pachołki, woreczki, miski, szarfy, kręgiel, piłka,
– na hasło ,,start” dziecko chwyta woreczek pokonując jak najszybciej tor przeszkód – wrzuca woreczek do miski znajdującej się na końcu i wraca po kolejny woreczek. Koniec czasu jest momentem wrzucenia przez dziecko ostatniego woreczka,
– dla uatrakcyjnienia zadania można modyfikować tor dodając szarfy, w które można wskoczyć np. raz prawą, raz lewą nogą, dzięki rozstawieniu w większej odległości pachołków dziecko może biec równocześnie kozłując piłkę, na końcu toru możemy ustawić kręgiel, w który dziecko będzie celować woreczkiem,
– ważna jest dynamika ćwiczenia, motywuj dziecko mierząc czas i za każdym razem próbując pobić rekord, można zorganizować zawody jeśli ćwiczy więcej niż jedno dziecko 🙂
– dziecko może wykonywać bieg najpierw przodem, tyłem lub rozpoczynać bieg przodem i wracać tyłem.
Proponowane przybory możesz zastąpić innymi przedmiotami dostępnymi w domu np. zamiast pachołków można ustawić butelki z wodą, zamiast szarfy kawałek materiału, na który dziecko ma wskoczyć.
Na zdjęciach przedstawiam propozycję toru. (Zdjęcie 1, 2, 3, 4).
Pokażcie swoje pomysły! 🙂



