Ćwiczenie przygotowała: Teresa Kruzel – terapeuta zajęciowy
Materiały:
– duży liść
– kartka bloku technicznego lub karton
– czerwony i niebieski pisak
– różnokolorowa bibuła
– klej
Cel:
– Zrozumienie różnicy pomiędzy formą pełną a pustą.
– Odkrycie możliwości operowania fakturą formy.
– Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej
– Utrwalanie pojęć: róg, przeciwległy bok, środek, góra.
Już wiesz, że na drzewach wiosną pojawiają się liście, ale czy przyjrzałeś się ich formie?
1. Materiały, zdjęcie nr 1.
2. Połóż liść w jednym z dowolnych rogów kartki papieru i odrysuj jego kształt czerwonym pisakiem, zdjęcie nr 2.
3. Teraz połóż ten sam liść w przeciwległym rogu kartki i obrysuj go niebieskim pisakiem, zdjęcie nr 3, 4.
Teraz masz dwie takie same formy, ale obydwie są puste.
4. Wypełnij jedną z nich.Z różnokolorowej bibuły zrób małe kuleczki i przyklej je w środku czerwonego liścia, zdjęcie nr 5, 6, 7.
5. Przed skończeniem zadania przyklej w górnej części kartki liść, który był używany jako szablon, zdjęcie nr 8, 9.
Która z tych trzech form najbardziej ci się podoba? Pełna czy pusta? Odpowiedź możesz przesłać w formie rysunku.









Dziękujemy Zuzi za piękną pracę!
Zuziu, jesteś bardzo pracowita i dokładna.
Pozdrawiamy 🙂