Ćwiczenie przygotowała: Teresa Kruzel – terapeuta zajęciowy


Materiały:

– duży liść

– kartka bloku technicznego lub karton

– czerwony i niebieski pisak

– różnokolorowa bibuła

– klej

Cel:

– Zrozumienie różnicy pomiędzy formą pełną a pustą.

– Odkrycie możliwości operowania fakturą formy.

– Doskonalenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

– Utrwalanie pojęć: róg, przeciwległy bok, środek, góra.

Już wiesz, że na drzewach wiosną pojawiają się liście, ale czy przyjrzałeś się ich formie?

1. Materiały, zdjęcie nr 1.
2. Połóż liść w jednym z dowolnych rogów kartki papieru i odrysuj jego kształt czerwonym pisakiem, zdjęcie nr 2.
3. Teraz połóż ten sam liść w przeciwległym rogu kartki i obrysuj go niebieskim pisakiem, zdjęcie nr 3, 4.

Teraz masz dwie takie same formy, ale obydwie są puste.

4. Wypełnij jedną z nich.Z różnokolorowej bibuły zrób małe kuleczki i przyklej je w środku czerwonego liścia, zdjęcie nr 5, 6, 7.
5. Przed skończeniem zadania przyklej w górnej części kartki liść, który był używany jako szablon, zdjęcie nr 8, 9.

Która z tych trzech form najbardziej ci się podoba? Pełna czy pusta? Odpowiedź możesz przesłać w formie rysunku.

Zdjęcie 1
Zdjęcie 2
Zdjęcie 3
Zdjęcie 4
Zdjęcie 5
Zdjęcie 6
Zdjęcie 7
Zdjęcie 8
Zdjęcie 9

Dziękujemy Zuzi za piękną pracę!

Zuziu, jesteś bardzo pracowita i dokładna.

Pozdrawiamy 🙂

„Forma liścia”